Humor en lachen, bondgenoten in de zorg!

Geplaatst op: 12 april 2005


Negen medewerkers vormen samen een speciaal voor deze gelegenheid opgerichte cabaretgroep die de praktijksituaties gaat vertalen in herkenbare en aansprekende sketches en liedjes, enz. Ook wordt er een aantal inleidingen en voordrachten verzorgd door vier leden van een landelijk “humor-netwerk”. Uitgelegd wordt waar humor vandaan komt en welk belang het heeft. Ook is er lachmeditatie en wordt ingegaan op humorstijlen. Met name het verschil tussen mannen en vrouwen. Tenslotte wordt aandacht besteed aan werkplezier en het testen hiervan.

Het doel is dat de cliënt er beter van wordt! Beter, omdat er nadrukkelijker dan voorheen, stilgestaan wordt bij wat de klant een goed gevoel geeft; een moment van geluk of een glimlach of samen de slappe lach. Het gaat om het gevoel van “Lente tussen je oren!”
Maar ook de medewerkers worden er beter van. Met iemand kunnen lachen of een mooi (geluks)moment delen geeft ook hen een goed gevoel. Zorgen is en blijft mensenwerk.

|