Zorgeloos mobiel online voor medewerkers De Friese Wouden

Geplaatst op: 27 mei 2004

Met tienduizenden thuisbezoeken per jaar verlenen de medewerkers van TFW zorg aan duizenden cliënten in de regio. Alle informatie over de gemaakte bezoeken wordt nauwkeurig vastgelegd, een arbeidsintensieve bezigheid. Voorheen registreerden de zorgverleners van TFW hun werktijden handmatig. Iedere maand moesten er zo’n 4.000 ingevulde formulieren worden ingevoerd in de computer. Met de nieuwe mobiele dataoplossing is dat nu verleden tijd en worden deze primaire bedrijfsprocessen efficiënter en eenvoudiger ingericht. De gewerkte uren worden nu direct vanuit het veld geregistreerd en automatisch verwerkt. De gehele keten tussen urenregistratie en facturering verloopt voortaan volledig automatisch. Omdat TFW direct beschikt over actuele gegevens kunnen de medewerkers verder optimaal worden ingezet. De werkplanning wordt, voortdurend geactualiseerd, elektronisch beschikbaar gesteld.

Gerrit Baarda, ICT-manager van De Friese Wouden: "Voor ons is Popeye een organisatiebreed verander- maar vooral verbetertraject om tot een snelle en eenvoudige urenregistratie te komen. Popeye betekent vergaande procesautomatisering en daarmee een maximale reductie van papierwerk. Hierdoor realiseren wij een forse kostenbesparing."

Omdat de oplossing gebruik maakt van het landelijk dekkend mobiel netwerk van KPN hebben de zorgverleners altijd en overal contact met kantoor. De QTEK PDA’s zijn geschikt voor het speciale GPRS datanetwerk, waardoor de gegevens snel en efficiënt worden uitgewisseld. "De beschikbaarheid van de verbindingen is voor ons van groot belang," aldus Baarda. "KPN bood ons betrouwbare dekking en de juiste verhouding tussen prijs en kwaliteit aan, maar bracht ook veel know-how mee voor de ontwikkeling en implementatie van deze oplossing."

"Mobiele dataoplossingen bieden organisaties en ondernemingen duidelijke voordelen: kosten kunnen omlaag en productiviteit, effectiviteit en omzet kunnen omhoog," stelt Eric Nijdam, verantwoordelijke Account Manager bij KPN. "Bij de ontwikkeling en implementatie van deze oplossingen is het belangrijk om het gemeenschappelijke doel voor ogen te houden: verbetering van de bedrijfsprocessen voor de klant. Dit alles uitgedrukt in een gezonde businesscase. Daarbij is partnership zowel met de klant De Friese Wouden als met system integrators zoals MCH+ en CapGemini cruciaal."

|