Woonzorgcentra

  • Moet ik ook reserveren om te eten in ‘t Suyderhuys?

  • Aan welke activiteiten mag ik mee doen?

    Bewoners en ook ander belangstellenden mogen aan alle open activiteiten meedoen. Daarnaast zijn er vele clubs en verenigingen waar men lid van kan worden. U kunt bij het zorgcentrum informeren naar de mogelijkheden.

  • Wat kost een maaltijd?

    In het restaurant kunt u elke middag terecht voor een warme maaltijd. De kosten bedragen € 6,80.

  • Is er een wachtlijst?

    Ja, de zorgcentra van De Friese Wouden hebben een wachtlijst. Deze wachtlijst wordt beheert door de teamcoaches van de woonzorgcentra of door een wijkverpleegkundige van De Friese Wouden. Bij inschrijving wordt u bezocht door een verpleegkundige. Zij kan voor de tussenliggende periode zorg aan huis regelen of samen met u kijken naar mogelijkheden om de wachttijd te overbruggen.

  • Hoe kan ik mij aanmelden voor kleinschalig wonen?

    Er zijn verschillende mogelijkheden. U kunt het aanvraagformulier invullen, maar u kunt ook bellen. De aanvraag komt dan binnen bij onze klantconsulenten. U kunt ook direct bellen met het woonzorgcentrum.

    We maken sowieso eerst een afspraak met u. De klantconsulent of een verpleegkundige komt bij u langs voor een kennismakingsgesprek.

    Omdat al onze huizen maar een beperkt aantal bedden hebben, kan het zijn dat we u eerst op een wachtlijst plaatsen. Ondertussen vragen we een indicatie voor u aan. Daarnaast brengen we, samen met u, uw zorgbehoefte in kaart en krijgt u van ons advies.
     

  • Hoe kan ik me aanmelden voor het verzorgingshuis?

    Er zijn verschillende mogelijkheden. U kunt het aanvraagformulier invullen, maar u kunt ook bellen. De aanvraag komt dan binnen bij onze klantconsulenten. U kunt ook direct bellen met het woonzorgcentrum.
    We maken sowieso eerst een afspraak met u. De klantconsulent of een verpleegkundige komt bij u langs voor een kennismakingsgesprek.

    Omdat al onze huizen maar een beperkt aantal bedden hebben, kan het zijn dat we u eerst op een wachtlijst plaatsen. Ondertussen vragen we een indicatie voor u aan. Daarnaast brengen we, samen met u, uw zorgbehoefte in kaart en krijgt u van ons advies.
     

  • Waarom moet ik kiezen voor Haersmahiem?

    Haersmahiem is een gezellig open huis waar iedereen van harte welkom is. Gastvrijheid staat bij ons hoog in het vaandel. U houdt zelf de regie over uw leven en wij helpen u bij datgene wat u niet meer zo goed kunt.
    In Haersmahiem zijn vele facilitieiten. Het restaurant in Haersmahiem heet De Ferdivedaasje. Hier kunt u elke middag en avond eten en ook wordt hier koffie en thee gedronken. Daarnaast kent Haersmahiem een gevarieerd activiteitenaanbod met onder andere kerkdiensten, wandelen, knutselen en spelletjes. Verder is er een kapper, pedicure, winkeltje en een fitnessruimte.
     

  • Wie is de manager?

    Elk woonzorgcentrum heeft een locatiemanager:

    Berchhiem
    Aukje Jorritsma

    Brugchelencamp
    Thea Dijkstra

    Haersmahiem
    Aafke Kamminga

    ’t Suyderhuys
    Froukje Opheikens
     

  • Waarom moet ik kiezen voor ‘t Suyderhuys?

    ’t Suyderhuys is sfeervol, gastvrij heeft een bloeiend club en verenigingsleven. Met Friese nuchterheid ‘doe maar gewoon’, maar we doen het samen; creatief, vitaal en met aandacht.

  • Hoe kan ik mij aanmelden voor het verpleeghuis?

    Er zijn verschillende mogelijkheden. U kunt het aanvraagformulier invullen, maar u kunt ook bellen. De aanvraag komt dan binnen bij onze klantconsulenten. U kunt ook direct bellen met het woonzorgcentrum.
    We maken sowieso eerst een afspraak met u. De klantconsulent of een verpleegkundige komt bij u langs voor een kennismakingsgesprek.

    Omdat Berchhiem maar een beperkt aantal bedden heeft, kan het zijn dat we u eerst op een wachtlijst plaatsen. Ondertussen vragen we een indicatie voor u aan. Daarnaast brengen we, samen met u, uw zorgbehoefte in kaart en krijgt u van ons advies.
     

  • Moet ik betalen voor activiteiten?

    Er zijn activiteiten waarvoor we een kleine eigen bijdrage vragen, bijvoorbeeld om extra kosten zoals materiaalkosten of entreekosten te dekken. Dit wordt vooraf altijd aangegeven. Per locatie is er een overzicht van de activiteiten. In dit overzicht staan alle clubs/verenigingen en open activiteiten. Dit overzicht ligt ter inzage bij de receptie en alle bewoners ontvangen deze in hen appartement. De activiteiten worden daarnaast ook vermeld op een weekoverzicht en op de kabelkrant.

  • Kan ik eten in ‘t Suyderhuys?

    In ons vernieuwde restaurant de Zonnebloem bent u van harte welkom tussen 12.00 - 13.30 uur om een warme maaltijd, een kop soep of snack te nuttigen. U hoeft niet te reserveren. Bij grotere groepen vinden wij het wel fijn om dit vooraf te weten (reserveren). U kunt dan bellen met ’t Suyderhuys via 0512 36 97 98.

  • Kan ik eten in Haersmahiem?

    In ons vernieuwde restaurant de Ferdivedaasje bent u van harte welkom tussen 12.00 - 13.30 uur om een warme maaltijd, een kop soep of snack te nuttigen. U hoeft niet te reserveren. Bij grotere groepen vinden wij het wel fijn om dit vooraf te weten (reserveren). U kunt dan bellen met Haersmahiem via 0512 54 98 98.