Woonzorgcentrum Berchhiem zesde bij Gastvrijheidszorg met Sterren

Geplaatst op: 12 juni 2015

Woonzorgcentrum Berchhiem in Burgum heeft de zesde plaats behaald bij Gastvrijheidszorg met Sterren 2015 in de categorie Verpleging & Verzorging. Dit werd gisteren bekend gemaakt tijdens het Nationaal Congres Gastvrijheidszorg in het Beatrix Theater in Utrecht.

170 zorgaanbieders – ziekenhuizen, verzorgings- en verpleeghuizen, GGZ-instellingen en zorgrestaurants – deden dit jaar mee aan de Gastvrijheidszorg met Sterren. Dit is een waarderingssysteem voor de kwaliteit van de gastvrijheidszorg, dat tot doel heeft om de kwaliteit van leven van cliënten en patiënten te verbeteren door goede gastvrijheidszorg te stimuleren. Afhankelijk van de score van de audit waren maximaal vijf sterren te verdienen en de meest gastvrije zorginstelling mocht gisteren de felbegeerde Gastvrijheidsaward in ontvangst nemen.

Een topprestatie voor Berchhiem
Woonzorgcentrum Berchhiem kwam heel goed uit de audit naar voren en schopte het zelfs tot één van de tien genomineerden in de categorie Verpleging & Verzorging. Uiteindelijk ging Berchhiem niet met de award naar huis, maar wel een prachtige zesde plaats. Aukje Jorritsma, regiomanager Tystjerksteradiel a.i.: ‘We doen onze uiterste beste bij Berchhiem om de cliënt centraal te stellen. Een beloning met een landelijke zesde plaats laat zien dat we hier heel goed in slagen. We zijn heel trots om dit mooie resultaat, maar zullen er ook in de toekomst alles aan doen om onze gastvrijheidszorg te blijven verbeteren.’

Vier sterren
Bij de audit is onder andere gekeken naar hoe de zorginstellingen scoorden op gezond en lekker eten en genieten van een goede maaltijd in een prettige ambiance. Maar ook de manier waarop het personeel cliënten bejegent was een graadmeter, net als de dienstverlening.

Voor haar goede gastvrijheidszorg heeft Berchhiem vier sterren toegekend gekregen. Het woonzorgcentrum wordt met name positief gewaardeerd vanwege de betrokken medewerkers, het voorbeeldgedrag van het management en de oplossingsgerichte en creatieve aanpak van het personeel. Ook houden cliënten bij Berchhiem zelf de regie over hun eigen leven en hebben zij mede daardoor een hoog gevoel van welbevinden.

De resultaten van de audits zijn te vinden in de Sterrengids Gastvrijheidszorg. Alle gegevens uit de gids worden ook online gepubliceerd op www.zorgmetsterren.nl.

|